1/26/2012

New look for our home

Lupasin remontista ja asunnosta vähän kuvia, että missä mennään. Olen varmaan luvannut monestakin jutusta kuvia, mutta tulkoon nämä nyt ensin!
Meillä on tosiaan kiva kaksio vanhassa 40-luvun kivitalossa. 55 neliötä, mutta tämän hetkinen kunto ei anna arvoa kauniille vanhalle asunnolle ja miellyttävälle pohjaratkaisulle. Makuuhuone on lattiaa vaille valmis, ellei nyt pieniä maalaaluja tehdä. Sisustus on tosiaan kesken kaikissa huoneissa, vaativalla luonteellani en varmaan koskaan saa haluamaani, mutta mun logiikka on se, että syön lattialla vaikka vuoden kunhan saan haluamani ruokapöydän. Joo, ei meillä lattialla syödä, meillä hätävara keittiönpöytä, koska en ole vieläkään kelpuuttanut mitään.

Tältä näytti ennen muuttoa kun oltiin saatu avaimet käteen. Olohuoneen keltaiset tapetit lähtevät ja ovat lähteneetkin puoliksi jo pois. Lattia vaihdetaan laminaattiin, värit ovat vielä auki. Eikä kyllä tapettejakaan olla vielä valittu, mun vaativalla maulla niitä ei löydetä ennen kesää. Keittiössä tehdään pieniä maalaustöitä ja eteinen saa uuden boordin. Plus hirveä kenkäteline lähtee kävelemään ja vauhdilla. Joko kerroin, että rakastan meidän ovia? Etenkin noita makuuhuoneen pariovia! Ne olikin varmaan suurin syy miksi me tämä otettiin.
Alkukuvat on otettu kännykällä, joten laatu on mitä on.

Olohuone parvekkeen oven läheltä

Makuuhuone ja pariovet olohuoneeseen

Keittiö, eteisestä kuvattuna

Eteinen kuvattuna makuuhuoneen ovelta (+kamala kenkäteline)

Olohuone, eteisestä kuvattuna

Eipä näytä kovin imartelevalta, ainakaan vielä! Mulla on kovat suunnitelmat tän varalle, tiedän että sisustus ja pieni remontti tekee tästä loistavan kodin moneksi vuodeksi. Noiden kuvien otto hetkellä ei vielä oltu tuotu sisään kalusteita, vain tuo Ikean krokotiili ja mun laukku. Meillä menee kyllä kalustuskin uusiksi, että ei siinä mittää. Moni tuskin näkee tässä paljoa potentiaalia, mutta mulla oli heti fiilis, että tästä tulee upea! Se vaatii tietenkin vähän työtä, mutta olen mä siihen valmis.

Sitten muutama kuva siitä, että missä mennään nyt.



Elikkä paljon tapetti roskaa ja sisustus ja kalusteet vinksallaan. Tästä on hyvä jatkaa, jos parin viikon päästä saataisiin viimeistään tapetit seinään. Töiden ohella remontti edistyy hiukan hitaasti, mutta hiljaa hyvä tulee. Keväällä sitten pidetään tuparit ystäville kun saadaan lattiat paikoilleen ja kalusteet. Jatkoa seuraa kun tässä nyt päästään edistymään.

2 kommenttia:

  1. oi ihanat noi pariovet! munkin kämpässä on oviaukko johon kuuluis sellaset, mutta ei tietoa missä ne ovet on o:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä rakastan noita ovia! Ens viikolla laitetaan lattiat, seinät ja vähän maalaillaan, tulee kyllä loistava.

      Poista

Thanks for your lovely comment!

Suuri kiitos kommenteista, olethan asiallinen!